Практичні поради батькам молодших школярів
щодо того, як досягти оптимальної швидкості читання
·
Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ.
Пам'ять людини влаштована так, що запам'ятовується не те, що є постійним, а те,
що миготить, тобто то є, то немає. Тому всі тренувальні вправи слід проводити
короткими порціями, але зі значною частотою. Не можна казати «Доки не
прочитаєш, з-за столу не виходь». Для першокласника достатньо домашнього
тренування трьома порціями по п'ять хвилин. .
·
«Вуркітливе» читання було основним елементом при
навчанні в школі В. Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає вголос,
напівголосно, зі своєю швидкістю впродовж п'яти хвилин.
·
Гарні наслідки має читання перед сном. Останні події
дня фіксуються емоційною пам'яттю, і вісім годин сну людина перебуває під їхнім
впливом. Ще 200 років тому казали: «Студент, науками живущий, учи Псалтырь на
сон грядущий».
Часто ми радимо дитині прочитати вірш на ніч і покласти під подушку. Ця
рекомендація означає одне: останнє дня залишається в пам'яті на всю ніч.
·
Якщо дитина не любить, читати, то їй найкраще підійде
й режим читання: дитина читає 1—2 рядки й отримує короткочасний відпочинок.
Таку можливість дають книжки з великими картинками й одним-двома реченнями
внизу.
·
Розвиток техніки читання сповільнюється через слабку
оперативну пам'ять. Дочитавши до четвертого слова, учень уже не пам'ятає
першого. Корисні такі вправи: багаторазове читання, читання будь-якого тексту в
темпі скоромовки, виразне читання з переходом на незнайому частину.
·
Вправа «Блискавка» полягає в чергуванні читання в
комфортному режимі з читанням із максимально доступною швидкістю. 3а командою
«Блискавка» дитина читає з прискоренням протягом 20 секунд, надалі тривалість
збільшують до 2-х хвилин.
·
Вправа «Буксир». Дорослий читає зі швидкістю,
доступною дітям, а діти намагаються читати мовчки, стежити та встигати за
дорослим. Перевірку проводять шляхом раптової зупинки.
·
Вправа «Хто швидше?». На стіл кладуть картки зі
статтею. Потрібно знайти конкретне речення в одній із карток «ковзаючи» очима
по тексту.
·
Вправу «Губи» використовують із метою чіткого
розмежування дітьми читання мовчки та читання вголос, а також активного
зовнішнього промовляння при читанні. За командою «Читати мовчки» діти
прикладають палець лівої руки до щільно стиснутих губів.
Таким чином, батьки можуть вибрати одну з форм або чергувати перелічені
форми та методи роботи, щоб постійно підтримувати інтерес до читання молодшого
школяра.
Комментариев нет:
Отправить комментарий